Guess: Историята на една революционна модна марка
В свят, преливащ от нови и нови брандове, които чертаят новите модните линии, няма човек, който да не е чувал за марката Guess. Доказала качество и стил през годините, тя успя да спечели любовта на много хора, обещавайки им стилна визия за всеки ден. Превръщайки се във водеща марка от световно ниво, Guess не само се грижи за облеклото, но и за цялостния стил на обществото, предлагайки широка гама от артикули - чанти, обувки, часовници и т.н.
Малцина обаче знаят откъде всъщност тръгва историята на бранда и какъв е пътят му през годините, за да се превърне в лидер на световната мода в наши дни. Нека заедно разберем откъде и как започва всичко.
Началото на Guess
Всичко започва през (не толкова) далечната 1981г. Френските братя Марчиано, напуснали родна Франция, за да преследват мечтата си и да се развиват на другия край на света - в Северна Америка, по това време търсят своето вдъхновение. И като знак от съдбата, то само ги намира. Билборд на известната верига за бързо хранене МакДоналдс, изпречващ се на пътя им всеки ден, толкова се запечатва в съзнанието им, че се превръща в име на тяхната марка. Слогънът гласи “Познай какво има в новия Биг Мак?” (“Guess what's in our new Big Mac?)... Е, не е трудно да се досетим, коя е думата, спечелила вниманието на братята.
Макар не с френски привкус, а по-скоро в американски стил, братята Марчиано се захващат с производството на своя линия деним с по-различен от тогавашните модели. Тяхна е заслугата за така популярните “skinny jeans”. Въпросът, който стои пред братята е как ще достигнат своята аудитория. Те решават, че ще изпратят по един модел със специална бележка до едни от най-известните тогавашни магазини. Bloomingdale харесва модела им и поръчва 24 броя, които се разграбват буквално за часове. И така е поставено началото на модната компания “Guess?”, която впоследствие става пример в света на модата за деца и възрастни.
История на логото
След като имали име и модели, пред братята стоял въпроса - Какво да бъде тяхното лого? И тъй като името само по себе си вещае загадъчност, то логото трябва да се гради именно на това. Какво по-добро решение, за подчертаване на мистичността от въпросителен знак?! Братята решили, че визуално най-добре стои, ако знакът е точно под името на марката, но все пак им липсвало нещо. Липсвала им рамка. Така се ражда идеята за обърнатия триъгълник, който днес няма как да бъде объркан. Той перфектно паснал на концепцията на логото.
Основата била готова. Оттук нататък вече започват експериментите на братята как да разчупят визията на логото. Първо идва промяната на точката във въпросителния знак с триъгълник. Добавянето на числа, които са израз на загадъчност за другите и символика за Марчиано са перфектно допълнение към празните пространства в логото. 1201 и 1203 - номерата на апартамените, станали първите офиси на бранда.
Но все нещо липсвало за братята. Впоследствие те решават, че трябва да бъде ясно откъде всъщност тръгва всичко. Така добавят и надпис “U.S.A.” в логото. Интегрирайки думичките “Washed” и “Jeans”, които за тях символизират началото и бъдещето на компанията и на мечтата им за успех, логото вече било завършено. Имало от всичко - история, мистика, бъдеще, смисъл. Това е Guess - всичко в едно!
Развитие на бранда
В началото имало леки противоречия между братята за това в кои магазини трябва да предлагат своите продукти. Единият от тях, Джордж, държал това да се случва само в луксозни реномирани магазини, докато другите залагали на обратна стратегия. Джордж обаче не отстъпил позицията си и през септември 1993 г. продава дяла си от компанията на останалите братя. За да изплатят дела му, се налага братята да вземат заем, което обаче не е достатъчно и дърпа компанията назад. През 1996 г. те решават, че ще направят компанията публична, за да увеличат приходите си и да си ст щомъпят на краката по-скоро.
Няколко години по-късно, през 2004 г. компанията продължава своето развитие, като разширява колекцията си от аксесоари и изцяло променя визията на своите магазини. През 2006 г. е създадена и първата детска колекция Guess, която е също толкова успешна колкото и тази за възрастните.
Guess залага на класически черно-бели снимки с известни модели. Така марката си създава почерк не само в дизайна, но и в рекламата на своя бранд. Личности като Клаудия Шифър и Дженифър Лопез стават лица на компанията, привличайки още по-голям интерес към продуктите.
Със своите колекции, които формират цялостната визия - от дънки и панталони, през блузи и якета, та чак до чанти и обувки, Guess създават у потребителя чувство за принадлежност към бранда. Включвайки по-късно и часовници и различни видове аксесоари, компанията успява да спечели мястото си на всеки един моден пазар.
В наши дни, когато се спомене думата “Guess?” сме почти сигурни, че няма човек, който да не направи асоциация първо с марката, а след това с какъвто и да било друг въпрос, криещ се зад това. Създавайки разпознаваем бранд и обещавайки качество и стил, марката печели и до днес любовта и лоялността на своите клиенти. Компанията е символ на това, че мечтите се сбъдват, стига да вярваш!